7. aprila je občinski svet Občine
Vrhnika sprejel strategijo razvoja turizma do leta 2020, dokument, ki ga je
pripravila Marija Zakrajšek iz Zavoda Ivana Cankarja Vrhnika. Ugotovljeno je
bilo, da Vrhnika nima izrazite turistične ponudbe, ima pa potencial, ki ga bo
potrebno v naslednjih letih čim bolje izkoristiti.
Po
mnenju Zakrajškove občina Vrhnika ni turistično razvito območje. »Turistična
infrastruktura in signalizacija sta pomanjkljivi, zastareli ali uničeni,
turistična ponudba in promocija relativno skromni, splošna urejenost kraja in
okolice bi bila lahko bistveno boljša.«
Občina
tudi nima tradicije izrazitega turističnega kraja ali inštitucij, ki bi
delovale na tem področju. Izjema sta Turistično društvo Blagajana in od leta
2006 delujoč Zavod Ivana Cankarja za kulturo, šport in turizem Vrhnika. »Vendar
ob tem velja poudariti, da je (bilo) delovanje omenjenih organizacij v
preteklosti v veliki meri omejeno na področja promocije in prireditev.
Delovanje je bilo le v manjši meri usmerjeno v razvoj, predvsem zaradi zelo
omejenih kadrovskih, predvsem pa finančnih virov na tem področju. Tudi v
okoliških krajih je društvena iniciativa slabo razvita,« meni Zakrajškova in
dodaja, da občina nima nobene izrazite turistične znamenitosti ali posebnosti,
ki so sicer tipičen razlog za obisk kraja, kot so: termalni vrelci, morje,
gore, ugodna klima, večja naravna/kulturna znamenitost, ipd. »Zato bo morala
Vrhnika, če bo želela tekmovati z ostalimi kraji in destinacijami, vložiti še
veliko kadrovskih, predvsem pa finančnih virov v razvoj in trženje ponudbe, v
kolikor bo želela otipljive rezultate.«
Ne glede na omenjene pomanjkljivosti pa vrhniški turizem ima potenciale, ki se
lahko prelevijo v turistične magnete. Tako strategija zasleduje štiri temeljne cilje: vzpostavljena blagovna znamka in
priljubljena turistična destinacija »Vrhnika«; razvito ugodno okolje za razvoj
podjetniških idej na področju turizma; okrepljeno sodelovanje in
povezovanje na ravni občine, regije in države; povečanje obsega turistične
dejavnosti. Strategija
omenja vrhniško preteklost, ki jo najbolj zaznamujejo arheološke najdbe, mit o
Argonavtih in Ivan Cankar, in sedanjost, ki se kaže v »najbolj zeleni občini«,
stiku Barja s Krasom in kulinariki.
Kaj
je še zapisano v sprejeti strategiji si preberite v priponki … A roko na srce –
ne glede na zapisano strategijo, imata zadnjo besedo pri njeni realizaciji vendarle
še vedno občinska uprava in občinski svet, ki krmarita s proračunom. Stanje
turistične ponudbe in infrastrukture leta 2020 bo tako v veliki meri odvisno ne
le od turističnih delavcev, temveč tudi od omenjenih dveh deležnikov.
GT