6. 8. 2015
Na svetovni razstavi Expo v Milanu se je v drugi polovici julija
predstavljal tudi vrhniški turizem. Na sejmu, kjer sta v okviru
slovenskega paviljona, aktivno sodelovali predstavnici ZIC Vrhnika, je
bilo veliko zanimanja za Vrhniko, predvsem kot enodnevno destinacijo ob
obisku prestolnice.
Vrhnika se je predstavljala klasično, z večjezičnimi
turističnimi brošurami in z osebnim pristopom do mimoidočih. V senci tehnološko dovršenih paviljonov z neštetimi plazmami, zasloni
občutljivimi na dotik ter gromozanskimi videoprojekcijami se je kmalu izkazalo, da je osebni nagovor še vedno
najučinkovitejši. Nekatere države se sploh niso predstavljale kot turistične
destinacije, pač pa so promovirale samo svoje vrhunske tehnološke dosežke. Prav
tako večina paviljonov ni imela turističnih materialov v obliki papirja.
Vrhniške brošure so zato obiskovalci pobirali kot za stavo in upamo, da bodo
nekateri od njih nekoč obiskali Slovenijo in tudi Vrhniko. Vrhnika se je predstavljala
kot zelena destinacija na pragu Ljubljane, ki premore veliko zgodovinskih in
naravnih znamenitosti ter dobre kulinarike. Dodati velja, da je udeležba na
tovrstnih dogodkih zelo dobrodošla, kajti obiskovalci niso že predhodno
nasičeni s turističnimi informacijami in so zato dojemljivejši za nove
destinacije.
Sicer pa se na svetovni razstavi Expo Milano 2015 med 1.
majem in 31. oktobrom predstavljalo 142 držav, med drugim tudi Slovenija. Expo
poteka vsakih pet let v drugi državi z vedno drugo aktualno temo. Tema tokratne svetovne razstave je hrana in poteka pod sloganom
»Feeding the Planet, Energy for Life« oz. »Hrana za planet, energija za
življenje«. Pomen svetovne razstave v Milanu je za Slovenijo še toliko večji,
saj je dogajanje prvič v zgodovini svetovnih razstav postavljeno v njeno
neposredno bližino. Italija je tudi prva po obisku turistov v Sloveniji, druga
najpomembnejša zunanjetrgovinska partnerica Slovenije in tretji največji tuji
investitor v Sloveniji. Po napovedih organizatorjev si bo svetovno razstavo v
Milanu ogledalo 20 milijonov ljudi, od tega vsak četrti Italijan. Slovenski
paviljon temelji na sloganu “I FEEL SLOVENIA. Green. Active. Healthy.”, kar se
odlično ujema tudi z vrhniškim turizmom.