SISI
Show menu

Delavnica oblikovanja celostnih turističnih produktov

3. 4. 2015
Kaj je tisto, kar pritegne sodobnega turista? Zakaj obišče nek kraj? Zakaj tam ostaja in se vrača?
V sredo, 1. aprila, smo se v Cankarjevi knjižnici Vrhnika zbrali na predavanju in delavnici, ki ju je organiziral Turizem Ljubljana (RDO Osrednja Slovenija) v sodelovanju z Zavodom Ivana Cankarja Vrhnika. Delavnico sta izvajali podjetji Brand Busissines School in Gabrun iz Ljubljane. Grabeljškovo dvorano, kjer je srečanje potekalo, je napolnilo kar 50 udeležencev iz petih različnih občin - Vrhnike, Borovnice, Brezovice, Dobrove - Polhovega Gradca in Logatca. 

Zbrane je najprej nagovorila in pozdravila ga. Marija Zakrajšek, predstavnica Zavoda Ivana Cankarja Vrhnika, ki redno sodeluje s Turizmom Ljubljana. Ta je tokrat Vrhniko izbral za prvo tovrstno srečanje v regiji. Ga. Zakrajšek je izrazila zadovoljstvo nad številčno udeležbo in na kratko predstavila namen srečanja. Župan Vrhnike, g. Stojan Jakin, je nato povedal nekaj besed o potencialih turizma na našem območju, ki jih je potrebno in ki jih bomo s skupno močjo lahko izkoristili. Kako? Na to so nam v nadaljevanju odgovorili predavatelji iz Gabruna in Brand Business School ...

Ste že slišali za zgodbarjenje? Gre za prevod angleškega izraza ''storytelling'', ki ne pomeni preprosto pripovedovanje zgodb, pač pa poleg tega vključuje že samo oblikovanje zgodb. Zgodbe so pomemben del sodobnega turizma, so trženjsko orodje in kot take pripomorejo k učinkovitejšemu trženju turistične ponudbe. Z zgodbami, ki jih oblikujemo in pripovedujemo, turistom obljubljamo nekaj več; obljubljamo jim doživetja. To je tisto, kar danes turiste pritegne. To je tisto, kar si zapomnijo o našem kraju - kar so počeli, kar je bilo lokalnega, kar jim je bilo v izziv. 

V nadaljevanju smo se od spoznavanja teorije zgodb preselili k pisanju lastnih zgodb. V manjših skupinah smo oblikovali zgodbe in na njihovi podlagi doživetja za turiste in obiskovalce naših krajev. Nastali so celostni produkti, katerih cilj je, med drugim, povezovanje večih deležnikov v kraju in iz širše okolice. S povezovanjem na različnih ravneh turizma (nastanitveni, gostinski, informacijski ...) se zgodbe in doživetja lažje oblikujejo in potenciali turizma učinkoviteje spremenijo v dejansko izkoriščene priložnosti. Zgodbe in doživetja, ki smo jih napisali na delavnici, zato ne bodo ostale le na papirju - namen je izoblikovati jih v dejanske produkte, ki jih bomo lahko ponudili turistom. Predavatelji iz podjetij Gabrun in Brand Business School jih bodo pregledali ter najboljši dve ideji iz vsakega sklopa delavnic predstavili na javni prireditvi.

V spodnji priponki se nahaja zapisnik izobraževalno-delavniškega srečanja.